نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آزمون قضاوت دستور زبان تمرین حساسیت دستور زبان و درک مطلب: شواهدی از زبان آموزان ایرانی ESP (زبان انگلیسی برای اهداف ویژه) در مقطع کارشناسی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 93-108]
  • آموزش برخط فارسی بررسی «حضور تدریس» در دوره‌های برخط آزفا برپایۀ چهارچوب مفهومی اندرسون : مطالعۀ موردی مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 525-541]
  • آموزش تلفیقی اثربخشی آموزش تلفیقی بر خودپنداره و اشتیاق تحصیلی دانش‌آموزان در درس عربی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 423-437]
  • آموزش زبان آلمانی یادگیری تلفظ و اصول آواشناسی در کتاب‌های آموزش زبان آلمانی به غیر آلمانی‌زبان‌ها بر اساس نگاهی تحلیلی به اثرهای آموزشی نسل شش [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 39-58]
  • آموزش زبان انگلیسی با اهداف دانشگاهی ارزیابی مقایسه‌ای انواع تمرین‌ها در کتاب‌های انگلیسی دانشگاهی ایران در برابر همتاهای بین‌المللی آن‌ها با تمرکز بر گفتمان ارتباطی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 129-144]
  • آموزش زبان به روش پروژه محور دیدگاه‌های دانشجویان رشته زبان انگلیسی در مورد کارآمدی تجربه مشترک در ساخت فیلم های کوتاه آموزشی برای درس مکالمه [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 651-667]
  • آموزش زبان چینی شرایط کنونی آموزش زبان چینی در نپال [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 525-531]
  • آموزش زبان دوم بررسی «حضور تدریس» در دوره‌های برخط آزفا برپایۀ چهارچوب مفهومی اندرسون : مطالعۀ موردی مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 525-541]
  • آموزش زبان فارسی آموزش ضرب‌المثل فارسی به غیرفارسی‌زبانان درس «خواندن متون مطبوعاتی» به‌عنوان مطالعه موردی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 497-508]
  • آموزش صریح تأثیر آگاهی از ساختار متن بر درک مطلب و یادآوری مکتوب متون استدلالی در فراگیران ایرانی زبان انگلیسی [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 563-578]
  • آموزش مجازی بررسی «حضور تدریس» در دوره‌های برخط آزفا برپایۀ چهارچوب مفهومی اندرسون : مطالعۀ موردی مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 525-541]
  • آناگاولدا بررسی ترجمه ی الهام دارچینیان از رمان «من او را دوست داشتم» نوشته ی آنا گاوالدا بر اساس نظریه ی وینه و داربلنه [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 145-156]
  • آنالیز حرکت بررسی ساختارحرکتی و خصوصیات متنی قسمت بحث مقالات چاپ شده ی نویسندگان بومی و غیربومی در ژورنال های معتبر [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 1-19]
  • آواشناسی بررسی مقابله‌ای تکیه‌ در واژگان پیشوند‌دار آلمانی و فارسی دشواری‌های تکیه‌گذاری واژگان آلمانی پیشونددار برای زبان‌آموزان فارسی‌زبان [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 686-669]

ا

  • ابرهیم تحلیل گفتمان روایی و بُعد تعاملی کلام در روایت «حسن قناد و ملک ابراهیم» [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 229-243]
  • ابهام واژگانی باهم‌آیی و ابهام واژگانی و مشکلات (نارسایی‌های) مربوط به معادل‌گزینی (سازی) آن‌ها در متون بانکی با استفاده از نظریه‌ی معنا‌شناسی ساختارگرا [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 177-192]
  • اثرات آموزشی تحلیل نگرش معلم های زبان انگلیسی نسبت به کتاب های درسی زبان انگلیسی در ایران: مورد بازنمایی جنسیتی و تاثیرات آموزشی آن [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 317-334]
  • اثرهای آموزشی نسل شش یادگیری تلفظ و اصول آواشناسی در کتاب‌های آموزش زبان آلمانی به غیر آلمانی‌زبان‌ها بر اساس نگاهی تحلیلی به اثرهای آموزشی نسل شش [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 39-58]
  • اجتماع اکتشافی بررسی «حضور تدریس» در دوره‌های برخط آزفا برپایۀ چهارچوب مفهومی اندرسون : مطالعۀ موردی مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 525-541]
  • ارتباطات غیرکلامی" نشانه‌شناسی زبان بدن در رمان «النومُ فی حَقل الکَرَز» اثر «أزهر جرجیس» [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 20-38]
  • ارزیابی کتب درسی ارزیابی مقایسه‌ای انواع تمرین‌ها در کتاب‌های انگلیسی دانشگاهی ایران در برابر همتاهای بین‌المللی آن‌ها با تمرکز بر گفتمان ارتباطی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 129-144]
  • اریک امانوئل اشمیت&rdquo روزآمدی ترجمه‌پذیری عناصر فرهنگی در ترجمۀ ادبی با تکیه بر نظریۀ نیومارک [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 579-594]
  • استعاره مفهومی رویه‌ها و روش‌های ترجمه انگلیسی‌به‌فارسی استعاره‌های مفهومی: بررسی موردی ترجمه فارسی جلد اول رمان علمی‌تخیلی دث‌استاکر [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 335-349]
  • اشتیاق تحصیلی اثربخشی آموزش تلفیقی بر خودپنداره و اشتیاق تحصیلی دانش‌آموزان در درس عربی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 423-437]
  • اصلاح زبانشناختی نقش بازخورد زبانشناختی و غیر مستقیم در جنبه های گفتمانی متون استدلالی [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 625-650]
  • اضطراب نقش ترس و اضطراب در فرایند یادگیری زبان های خارجی: بر اساس بررسی میدانی آموزش زبان آلمانی در ایران [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 287-298]
  • اضطراب مقایسه میزان اضطراب و عملکرد نوشتاری در بازخورد حضوری و برخط [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 595-611]
  • افق معنایی نقش و کارکرد مولفۀ طبیعی سازی در خوانایی ترجمۀ رضا عامری از رمان موسم هجرت به شمال [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 357-371]
  • الطیّب صالح نقش و کارکرد مولفۀ طبیعی سازی در خوانایی ترجمۀ رضا عامری از رمان موسم هجرت به شمال [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 357-371]
  • النومُ فی حَقل الکرز" نشانه‌شناسی زبان بدن در رمان «النومُ فی حَقل الکَرَز» اثر «أزهر جرجیس» [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 20-38]
  • الهام دارچینیان بررسی ترجمه ی الهام دارچینیان از رمان «من او را دوست داشتم» نوشته ی آنا گاوالدا بر اساس نظریه ی وینه و داربلنه [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 145-156]
  • الهام شعری سازوکار ترجمة شعر: مطالعة موردی ترجمة منظوم شعر [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 613-624]
  • انگلیسی با اهداف پزشکی یادگیری انگلیسی با اهداف پزشکی مبتنی بر واقعیت مجازی چندنفره: توانش ارتباطی دانشجویان خاورمیانه‌ای [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 267-285]
  • انگیزه نقش ترس و اضطراب در فرایند یادگیری زبان های خارجی: بر اساس بررسی میدانی آموزش زبان آلمانی در ایران [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 287-298]
  • انواع متون خواندنی ارزیابی کتاب آموزشی DaF kompakt A1-B1 از منظر آموزش مهارت بینافرهنگی از طریق مهارت خواندن، انواع متون خواندنی و تمرینات خوانش متن [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 543-562]
  • انواع ورودی مدل معادلات ساختاری تفاوت های فردی، متغییرهای زبانی، و اجتماعی در پیش بینی روانی، دقت، پیچیدگی، و تلفظ صحبت کردن جوانان ایرانی مهاجر در کانادا [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 79-92]
  • ایران بررسی دانش محتوایی تربیتی فناوری درک شده فارغ التحصیلان ایرانی رشته آموزش زبان فرانسه در دوران همه گیری کووید-19 [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 373-397]
  • ایران بررسی شایستگی میان فرهنگی و جنسیت در کتاب‌های درسی آموزش زبان انگلیسی ایران [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 193-214]
  • ایران تحلیل نگرش معلم های زبان انگلیسی نسبت به کتاب های درسی زبان انگلیسی در ایران: مورد بازنمایی جنسیتی و تاثیرات آموزشی آن [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 317-334]

ب

  • بازخورد نقش بازخورد زبانشناختی و غیر مستقیم در جنبه های گفتمانی متون استدلالی [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 625-650]
  • بازخورد از مدرس/معلم و همکلاسی مقایسه میزان اضطراب و عملکرد نوشتاری در بازخورد حضوری و برخط [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 595-611]
  • بازخورد اصلاحی مقایسه میزان اضطراب و عملکرد نوشتاری در بازخورد حضوری و برخط [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 595-611]
  • بازخورد حضوری و برخط مقایسه میزان اضطراب و عملکرد نوشتاری در بازخورد حضوری و برخط [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 595-611]
  • بازخورد غیر مستقیم نقش بازخورد زبانشناختی و غیر مستقیم در جنبه های گفتمانی متون استدلالی [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 625-650]
  • بازنمایی جنسیتی تحلیل نگرش معلم های زبان انگلیسی نسبت به کتاب های درسی زبان انگلیسی در ایران: مورد بازنمایی جنسیتی و تاثیرات آموزشی آن [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 317-334]
  • باهم‌آیی باهم‌آیی و ابهام واژگانی و مشکلات (نارسایی‌های) مربوط به معادل‌گزینی (سازی) آن‌ها در متون بانکی با استفاده از نظریه‌ی معنا‌شناسی ساختارگرا [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 177-192]
  • بهزیستی بررسی تأثیر بهزیستی بر خودپنداره و توسعه حرفه ای با میانجیگری جنسیت و تجربه تدریس [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 457-476]

پ

  • پس زمنیه ی زبان آموزش ضرب‌المثل فارسی به غیرفارسی‌زبانان درس «خواندن متون مطبوعاتی» به‌عنوان مطالعه موردی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 497-508]
  • پیچیدگی مدل معادلات ساختاری تفاوت های فردی، متغییرهای زبانی، و اجتماعی در پیش بینی روانی، دقت، پیچیدگی، و تلفظ صحبت کردن جوانان ایرانی مهاجر در کانادا [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 79-92]
  • پیشوند بررسی مقابله‌ای تکیه‌ در واژگان پیشوند‌دار آلمانی و فارسی دشواری‌های تکیه‌گذاری واژگان آلمانی پیشونددار برای زبان‌آموزان فارسی‌زبان [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 686-669]

ت

  • تجربه تدریس بررسی دانش محتوایی تربیتی فناوری درک شده فارغ التحصیلان ایرانی رشته آموزش زبان فرانسه در دوران همه گیری کووید-19 [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 373-397]
  • تجربه تدریس بررسی تأثیر بهزیستی بر خودپنداره و توسعه حرفه ای با میانجیگری جنسیت و تجربه تدریس [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 457-476]
  • تحلیل خطا بررسی عملکرد مترجم مایکروسافت در ترجمه گفتار به متن: شناسایی انواع خطا و منشا ایجاد خطا [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 439-456]
  • تحلیل خطا تجزیه و تحلیل خطاهای رایج زبان‌آموزان ایرانی در کاربرد جملات وجودی زبان چینی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 477-495]
  • تحلیل خطا ساخت بررسی و تحلیل خطای زبان‌آموزان ایرانی در استفاده از جملات مجهول «被 » در زبان چینی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 509-524]
  • تحلیل خطا بررسی مقابله‌ای تکیه‌ در واژگان پیشوند‌دار آلمانی و فارسی دشواری‌های تکیه‌گذاری واژگان آلمانی پیشونددار برای زبان‌آموزان فارسی‌زبان [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 686-669]
  • تحلیل ریز‌تکوینی تحلیل ریزتکوینی در محیط آموزش زبان خارجی: تأثیر روش‌های تدریس حمایتی استاد و هم-کلاسی در آموزش مهارت خواندن و درک مطلب [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 59-78]
  • تحلیل مقابله‌ای تجزیه و تحلیل خطاهای رایج زبان‌آموزان ایرانی در کاربرد جملات وجودی زبان چینی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 477-495]
  • تداخل زبانی بررسی مقابله‌ای تکیه‌ در واژگان پیشوند‌دار آلمانی و فارسی دشواری‌های تکیه‌گذاری واژگان آلمانی پیشونددار برای زبان‌آموزان فارسی‌زبان [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 686-669]
  • ترجمة تحلیلی منظورشناختی بر کاربرد راهبرد تلویح در آفرینش گفتمان در ترجمة شفاهی همزمان: بررسی ترجمة گفتمان‌نماها [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 299-316]
  • ترجمة شعر سازوکار ترجمة شعر: مطالعة موردی ترجمة منظوم شعر [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 613-624]
  • ترجمة فرهنگی ترجمه به‌مثابه‌ی تهاجم: بازخوانی تقابل ترجمه و فرهنگ [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 215-228]
  • ترجمه بررسی ترجمه ی الهام دارچینیان از رمان «من او را دوست داشتم» نوشته ی آنا گاوالدا بر اساس نظریه ی وینه و داربلنه [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 145-156]
  • ترجمه ترجمه به‌مثابه‌ی تهاجم: بازخوانی تقابل ترجمه و فرهنگ [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 215-228]
  • ترجمه شفاهی همایشی بررسی عملکرد مترجم مایکروسافت در ترجمه گفتار به متن: شناسایی انواع خطا و منشا ایجاد خطا [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 439-456]
  • ترجمه‌شناسی&rdquo روزآمدی ترجمه‌پذیری عناصر فرهنگی در ترجمۀ ادبی با تکیه بر نظریۀ نیومارک [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 579-594]
  • ترجمۀ ادبی&rdquo روزآمدی ترجمه‌پذیری عناصر فرهنگی در ترجمۀ ادبی با تکیه بر نظریۀ نیومارک [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 579-594]
  • ترس نقش ترس و اضطراب در فرایند یادگیری زبان های خارجی: بر اساس بررسی میدانی آموزش زبان آلمانی در ایران [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 287-298]
  • تکیه‌ بررسی مقابله‌ای تکیه‌ در واژگان پیشوند‌دار آلمانی و فارسی دشواری‌های تکیه‌گذاری واژگان آلمانی پیشونددار برای زبان‌آموزان فارسی‌زبان [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 686-669]
  • تکیه واژگانی بررسی مقابله‌ای تکیه‌ در واژگان پیشوند‌دار آلمانی و فارسی دشواری‌های تکیه‌گذاری واژگان آلمانی پیشونددار برای زبان‌آموزان فارسی‌زبان [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 686-669]
  • تلفظ و اصول آواشناسی یادگیری تلفظ و اصول آواشناسی در کتاب‌های آموزش زبان آلمانی به غیر آلمانی‌زبان‌ها بر اساس نگاهی تحلیلی به اثرهای آموزشی نسل شش [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 39-58]
  • تلویحی تحلیلی منظورشناختی بر کاربرد راهبرد تلویح در آفرینش گفتمان در ترجمة شفاهی همزمان: بررسی ترجمة گفتمان‌نماها [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 299-316]
  • تمرینات کتاب آموزشی ارزیابی کتاب آموزشی DaF kompakt A1-B1 از منظر آموزش مهارت بینافرهنگی از طریق مهارت خواندن، انواع متون خواندنی و تمرینات خوانش متن [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 543-562]
  • تهاجم فرهنگی ترجمه به‌مثابه‌ی تهاجم: بازخوانی تقابل ترجمه و فرهنگ [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 215-228]
  • توانش ارتباطی یادگیری انگلیسی با اهداف پزشکی مبتنی بر واقعیت مجازی چندنفره: توانش ارتباطی دانشجویان خاورمیانه‌ای [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 267-285]
  • توانش خوانداری تأثیر آگاهی از ساختار متن بر درک مطلب و یادآوری مکتوب متون استدلالی در فراگیران ایرانی زبان انگلیسی [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 563-578]
  • توسعه حرفه ای بررسی تأثیر بهزیستی بر خودپنداره و توسعه حرفه ای با میانجیگری جنسیت و تجربه تدریس [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 457-476]

ج

  • جدول معیارها یادگیری تلفظ و اصول آواشناسی در کتاب‌های آموزش زبان آلمانی به غیر آلمانی‌زبان‌ها بر اساس نگاهی تحلیلی به اثرهای آموزشی نسل شش [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 39-58]
  • جملات مجهول ساخت بررسی و تحلیل خطای زبان‌آموزان ایرانی در استفاده از جملات مجهول «被 » در زبان چینی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 509-524]
  • جملات وجودی تجزیه و تحلیل خطاهای رایج زبان‌آموزان ایرانی در کاربرد جملات وجودی زبان چینی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 477-495]
  • جنسیت بررسی تأثیر بهزیستی بر خودپنداره و توسعه حرفه ای با میانجیگری جنسیت و تجربه تدریس [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 457-476]
  • جنیسیت نگرش دبیران زبان انگلیسی در مدارس دولتی به صلاحیت حرفه‌ای: بررسی نقش جنسیت و سابقۀ تدریس [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 109-128]

چ

  • چارچوب نظام‌مند ساخت و اعتبارسنجی یک چارچوب نظام‌مند مبتنی بر ژانر برای ارزیابی متون تفسیری زبان‌آموزان ایرانی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 399-422]

ح

  • حساسیت دستوری تمرین حساسیت دستور زبان و درک مطلب: شواهدی از زبان آموزان ایرانی ESP (زبان انگلیسی برای اهداف ویژه) در مقطع کارشناسی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 93-108]
  • حضور تدریس بررسی «حضور تدریس» در دوره‌های برخط آزفا برپایۀ چهارچوب مفهومی اندرسون : مطالعۀ موردی مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه فردوسی مشهد [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 525-541]

خ

  • خطاهای رایج تجزیه و تحلیل خطاهای رایج زبان‌آموزان ایرانی در کاربرد جملات وجودی زبان چینی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 477-495]
  • خواندن و درک مطلب تحلیل ریزتکوینی در محیط آموزش زبان خارجی: تأثیر روش‌های تدریس حمایتی استاد و هم-کلاسی در آموزش مهارت خواندن و درک مطلب [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 59-78]
  • خوانش متن ارزیابی کتاب آموزشی DaF kompakt A1-B1 از منظر آموزش مهارت بینافرهنگی از طریق مهارت خواندن، انواع متون خواندنی و تمرینات خوانش متن [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 543-562]
  • خودپنداره اثربخشی آموزش تلفیقی بر خودپنداره و اشتیاق تحصیلی دانش‌آموزان در درس عربی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 423-437]
  • خودپنداره بررسی تأثیر بهزیستی بر خودپنداره و توسعه حرفه ای با میانجیگری جنسیت و تجربه تدریس [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 457-476]

د

  • دانش نگرش دبیران زبان انگلیسی در مدارس دولتی به صلاحیت حرفه‌ای: بررسی نقش جنسیت و سابقۀ تدریس [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 109-128]
  • دانش‌آموزان اثربخشی آموزش تلفیقی بر خودپنداره و اشتیاق تحصیلی دانش‌آموزان در درس عربی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 423-437]
  • دانش لغات بررسی تاثیر ویدئوهای تعاملی بر دانش واژگانی زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در بافت مدارس راهنمایی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 157-175]
  • دانش محتوایی تربیتی فناوری بررسی دانش محتوایی تربیتی فناوری درک شده فارغ التحصیلان ایرانی رشته آموزش زبان فرانسه در دوران همه گیری کووید-19 [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 373-397]
  • دبیران زبان انگلیسی نگرش دبیران زبان انگلیسی در مدارس دولتی به صلاحیت حرفه‌ای: بررسی نقش جنسیت و سابقۀ تدریس [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 109-128]
  • درج همخوان تبیین واج‌شناختی نون وقایه در زبان عربی قرآنی [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 245-266]
  • درس عربی اثربخشی آموزش تلفیقی بر خودپنداره و اشتیاق تحصیلی دانش‌آموزان در درس عربی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 423-437]
  • درک مطلب تمرین حساسیت دستور زبان و درک مطلب: شواهدی از زبان آموزان ایرانی ESP (زبان انگلیسی برای اهداف ویژه) در مقطع کارشناسی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 93-108]
  • درک مطلب تأثیر آگاهی از ساختار متن بر درک مطلب و یادآوری مکتوب متون استدلالی در فراگیران ایرانی زبان انگلیسی [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 563-578]
  • دستور زبان ساخت بررسی و تحلیل خطای زبان‌آموزان ایرانی در استفاده از جملات مجهول «被 » در زبان چینی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 509-524]
  • دستور زبان نقش‌گرا ساخت و اعتبارسنجی یک چارچوب نظام‌مند مبتنی بر ژانر برای ارزیابی متون تفسیری زبان‌آموزان ایرانی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 399-422]
  • دقت مدل معادلات ساختاری تفاوت های فردی، متغییرهای زبانی، و اجتماعی در پیش بینی روانی، دقت، پیچیدگی، و تلفظ صحبت کردن جوانان ایرانی مهاجر در کانادا [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 79-92]

ر

  • رسانه ترجمه به‌مثابه‌ی تهاجم: بازخوانی تقابل ترجمه و فرهنگ [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 215-228]
  • رضا عامری نقش و کارکرد مولفۀ طبیعی سازی در خوانایی ترجمۀ رضا عامری از رمان موسم هجرت به شمال [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 357-371]
  • روانی مدل معادلات ساختاری تفاوت های فردی، متغییرهای زبانی، و اجتماعی در پیش بینی روانی، دقت، پیچیدگی، و تلفظ صحبت کردن جوانان ایرانی مهاجر در کانادا [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 79-92]
  • روایت تحلیل گفتمان روایی و بُعد تعاملی کلام در روایت «حسن قناد و ملک ابراهیم» [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 229-243]
  • روزآمدی نظریه‌های ترجمه&rdquo روزآمدی ترجمه‌پذیری عناصر فرهنگی در ترجمۀ ادبی با تکیه بر نظریۀ نیومارک [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 579-594]
  • روش تدریس زبان آموزش ضرب‌المثل فارسی به غیرفارسی‌زبانان درس «خواندن متون مطبوعاتی» به‌عنوان مطالعه موردی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 497-508]
  • روش‌های ترجمه رویه‌ها و روش‌های ترجمه انگلیسی‌به‌فارسی استعاره‌های مفهومی: بررسی موردی ترجمه فارسی جلد اول رمان علمی‌تخیلی دث‌استاکر [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 335-349]
  • رویکرد عملگرا یادگیری تلفظ و اصول آواشناسی در کتاب‌های آموزش زبان آلمانی به غیر آلمانی‌زبان‌ها بر اساس نگاهی تحلیلی به اثرهای آموزشی نسل شش [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 39-58]
  • رویکرد فعالیت محور آموزش زبان ارزیابی مقایسه‌ای انواع تمرین‌ها در کتاب‌های انگلیسی دانشگاهی ایران در برابر همتاهای بین‌المللی آن‌ها با تمرکز بر گفتمان ارتباطی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 129-144]
  • رویکرد مبتنی بر ژانر ساخت و اعتبارسنجی یک چارچوب نظام‌مند مبتنی بر ژانر برای ارزیابی متون تفسیری زبان‌آموزان ایرانی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 399-422]
  • رویه‌های ترجمه رویه‌ها و روش‌های ترجمه انگلیسی‌به‌فارسی استعاره‌های مفهومی: بررسی موردی ترجمه فارسی جلد اول رمان علمی‌تخیلی دث‌استاکر [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 335-349]

ز

  • زبان آلمانی نقش ترس و اضطراب در فرایند یادگیری زبان های خارجی: بر اساس بررسی میدانی آموزش زبان آلمانی در ایران [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 287-298]
  • زبان‌آموزان ایرانی ساخت بررسی و تحلیل خطای زبان‌آموزان ایرانی در استفاده از جملات مجهول «被 » در زبان چینی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 509-524]
  • زبان آموزان جوان بررسی تاثیر ویدئوهای تعاملی بر دانش واژگانی زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در بافت مدارس راهنمایی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 157-175]
  • زبان انگلیسی بررسی شایستگی میان فرهنگی و جنسیت در کتاب‌های درسی آموزش زبان انگلیسی ایران [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 193-214]
  • زبان انگلیسی برای اهداف ویژه تمرین حساسیت دستور زبان و درک مطلب: شواهدی از زبان آموزان ایرانی ESP (زبان انگلیسی برای اهداف ویژه) در مقطع کارشناسی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 93-108]
  • زبان بدن" نشانه‌شناسی زبان بدن در رمان «النومُ فی حَقل الکَرَز» اثر «أزهر جرجیس» [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 20-38]
  • زبان چینی تجزیه و تحلیل خطاهای رایج زبان‌آموزان ایرانی در کاربرد جملات وجودی زبان چینی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 477-495]
  • زبان چینی ساخت بررسی و تحلیل خطای زبان‌آموزان ایرانی در استفاده از جملات مجهول «被 » در زبان چینی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 509-524]
  • زبان چینی شرایط کنونی آموزش زبان چینی در نپال [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 525-531]
  • زبان‌شناسی شناختی رویه‌ها و روش‌های ترجمه انگلیسی‌به‌فارسی استعاره‌های مفهومی: بررسی موردی ترجمه فارسی جلد اول رمان علمی‌تخیلی دث‌استاکر [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 335-349]
  • زبانشناسی کاربردی بررسی ساختارحرکتی و خصوصیات متنی قسمت بحث مقالات چاپ شده ی نویسندگان بومی و غیربومی در ژورنال های معتبر [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 1-19]
  • زبانشناسی مقابله‌ای بررسی مقابله‌ای تکیه‌ در واژگان پیشوند‌دار آلمانی و فارسی دشواری‌های تکیه‌گذاری واژگان آلمانی پیشونددار برای زبان‌آموزان فارسی‌زبان [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 686-669]

س

  • سابقه تدریس نگرش دبیران زبان انگلیسی در مدارس دولتی به صلاحیت حرفه‌ای: بررسی نقش جنسیت و سابقۀ تدریس [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 109-128]
  • ساختار بلاغت بررسی ساختارحرکتی و خصوصیات متنی قسمت بحث مقالات چاپ شده ی نویسندگان بومی و غیربومی در ژورنال های معتبر [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 1-19]
  • ساختار متن تأثیر آگاهی از ساختار متن بر درک مطلب و یادآوری مکتوب متون استدلالی در فراگیران ایرانی زبان انگلیسی [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 563-578]
  • سبک مترجم نقش و کارکرد مولفۀ طبیعی سازی در خوانایی ترجمۀ رضا عامری از رمان موسم هجرت به شمال [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 357-371]
  • سن ورود مدل معادلات ساختاری تفاوت های فردی، متغییرهای زبانی، و اجتماعی در پیش بینی روانی، دقت، پیچیدگی، و تلفظ صحبت کردن جوانان ایرانی مهاجر در کانادا [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 79-92]
  • سوزان بَسنت ترجمه به‌مثابه‌ی تهاجم: بازخوانی تقابل ترجمه و فرهنگ [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 215-228]
  • سیاست های آموزش زبان شرایط کنونی آموزش زبان چینی در نپال [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 525-531]
  • سیستمهای ترجمه گفتار به متن بررسی عملکرد مترجم مایکروسافت در ترجمه گفتار به متن: شناسایی انواع خطا و منشا ایجاد خطا [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 439-456]

ش

  • شعر انگلیسی سازوکار ترجمة شعر: مطالعة موردی ترجمة منظوم شعر [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 613-624]
  • شعر ترکی آذربایجانی سازوکار ترجمة شعر: مطالعة موردی ترجمة منظوم شعر [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 613-624]
  • شفاهی تحلیلی منظورشناختی بر کاربرد راهبرد تلویح در آفرینش گفتمان در ترجمة شفاهی همزمان: بررسی ترجمة گفتمان‌نماها [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 299-316]

ص

  • صلاحیت حرفه ای نگرش دبیران زبان انگلیسی در مدارس دولتی به صلاحیت حرفه‌ای: بررسی نقش جنسیت و سابقۀ تدریس [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 109-128]

ض

  • ضرب المثل آموزش ضرب‌المثل فارسی به غیرفارسی‌زبانان درس «خواندن متون مطبوعاتی» به‌عنوان مطالعه موردی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 497-508]

ط

  • طبیعی‌سازی نقش و کارکرد مولفۀ طبیعی سازی در خوانایی ترجمۀ رضا عامری از رمان موسم هجرت به شمال [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 357-371]

ع

  • عربی قرآنی تبیین واج‌شناختی نون وقایه در زبان عربی قرآنی [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 245-266]
  • عصب‌شناسی آموزش یادگیری تلفظ و اصول آواشناسی در کتاب‌های آموزش زبان آلمانی به غیر آلمانی‌زبان‌ها بر اساس نگاهی تحلیلی به اثرهای آموزشی نسل شش [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 39-58]
  • عملکرد نوشتاری مقایسه میزان اضطراب و عملکرد نوشتاری در بازخورد حضوری و برخط [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 595-611]
  • عناصر فرهنگی&rdquo روزآمدی ترجمه‌پذیری عناصر فرهنگی در ترجمۀ ادبی با تکیه بر نظریۀ نیومارک [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 579-594]

ف

  • فارغ‌التحصیلان رشته آموزش زبان فرانسه بررسی دانش محتوایی تربیتی فناوری درک شده فارغ التحصیلان ایرانی رشته آموزش زبان فرانسه در دوران همه گیری کووید-19 [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 373-397]
  • فرهنگ ارزیابی کتاب آموزشی DaF kompakt A1-B1 از منظر آموزش مهارت بینافرهنگی از طریق مهارت خواندن، انواع متون خواندنی و تمرینات خوانش متن [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 543-562]
  • فعالیت درسی ارزیابی مقایسه‌ای انواع تمرین‌ها در کتاب‌های انگلیسی دانشگاهی ایران در برابر همتاهای بین‌المللی آن‌ها با تمرکز بر گفتمان ارتباطی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 129-144]
  • فعالیت های زبان مدل معادلات ساختاری تفاوت های فردی، متغییرهای زبانی، و اجتماعی در پیش بینی روانی، دقت، پیچیدگی، و تلفظ صحبت کردن جوانان ایرانی مهاجر در کانادا [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 79-92]
  • فناوری بررسی دانش محتوایی تربیتی فناوری درک شده فارغ التحصیلان ایرانی رشته آموزش زبان فرانسه در دوران همه گیری کووید-19 [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 373-397]

ق

  • قناد تحلیل گفتمان روایی و بُعد تعاملی کلام در روایت «حسن قناد و ملک ابراهیم» [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 229-243]

ک

  • کاهش نشانداری تبیین واج‌شناختی نون وقایه در زبان عربی قرآنی [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 245-266]
  • کتاب های آموزش زبان انگیسی تحلیل نگرش معلم های زبان انگلیسی نسبت به کتاب های درسی زبان انگلیسی در ایران: مورد بازنمایی جنسیتی و تاثیرات آموزشی آن [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 317-334]
  • کتاب‌های درسی بررسی شایستگی میان فرهنگی و جنسیت در کتاب‌های درسی آموزش زبان انگلیسی ایران [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 193-214]
  • کلمات کلیدی: روش اجتماعی- فرهنگی تحلیل ریزتکوینی در محیط آموزش زبان خارجی: تأثیر روش‌های تدریس حمایتی استاد و هم-کلاسی در آموزش مهارت خواندن و درک مطلب [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 59-78]

گ

  • گفتمان ارتباطی ارزیابی مقایسه‌ای انواع تمرین‌ها در کتاب‌های انگلیسی دانشگاهی ایران در برابر همتاهای بین‌المللی آن‌ها با تمرکز بر گفتمان ارتباطی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 129-144]
  • گفتمان‌نماها تحلیلی منظورشناختی بر کاربرد راهبرد تلویح در آفرینش گفتمان در ترجمة شفاهی همزمان: بررسی ترجمة گفتمان‌نماها [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 299-316]

م

  • مترجم مایکروسافت بررسی عملکرد مترجم مایکروسافت در ترجمه گفتار به متن: شناسایی انواع خطا و منشا ایجاد خطا [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 439-456]
  • متن استدلالی نقش بازخورد زبانشناختی و غیر مستقیم در جنبه های گفتمانی متون استدلالی [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 625-650]
  • متن مطبوعاتی آموزش ضرب‌المثل فارسی به غیرفارسی‌زبانان درس «خواندن متون مطبوعاتی» به‌عنوان مطالعه موردی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 497-508]
  • متون استدلالی تأثیر آگاهی از ساختار متن بر درک مطلب و یادآوری مکتوب متون استدلالی در فراگیران ایرانی زبان انگلیسی [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 563-578]
  • متون بانکی باهم‌آیی و ابهام واژگانی و مشکلات (نارسایی‌های) مربوط به معادل‌گزینی (سازی) آن‌ها در متون بانکی با استفاده از نظریه‌ی معنا‌شناسی ساختارگرا [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 177-192]
  • متون تفسیری ساخت و اعتبارسنجی یک چارچوب نظام‌مند مبتنی بر ژانر برای ارزیابی متون تفسیری زبان‌آموزان ایرانی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 399-422]
  • مدت زمان اقامت مدل معادلات ساختاری تفاوت های فردی، متغییرهای زبانی، و اجتماعی در پیش بینی روانی، دقت، پیچیدگی، و تلفظ صحبت کردن جوانان ایرانی مهاجر در کانادا [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 79-92]
  • مطالعات ترجمه رویه‌ها و روش‌های ترجمه انگلیسی‌به‌فارسی استعاره‌های مفهومی: بررسی موردی ترجمه فارسی جلد اول رمان علمی‌تخیلی دث‌استاکر [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 335-349]
  • مطالعات زبان بررسی ساختارحرکتی و خصوصیات متنی قسمت بحث مقالات چاپ شده ی نویسندگان بومی و غیربومی در ژورنال های معتبر [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 1-19]
  • معادل‌یابی در ترجمه باهم‌آیی و ابهام واژگانی و مشکلات (نارسایی‌های) مربوط به معادل‌گزینی (سازی) آن‌ها در متون بانکی با استفاده از نظریه‌ی معنا‌شناسی ساختارگرا [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 177-192]
  • معلم ها تحلیل نگرش معلم های زبان انگلیسی نسبت به کتاب های درسی زبان انگلیسی در ایران: مورد بازنمایی جنسیتی و تاثیرات آموزشی آن [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 317-334]
  • معناشناختی تحلیل گفتمان روایی و بُعد تعاملی کلام در روایت «حسن قناد و ملک ابراهیم» [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 229-243]
  • معنا‌‌شناسی ساختارگرا باهم‌آیی و ابهام واژگانی و مشکلات (نارسایی‌های) مربوط به معادل‌گزینی (سازی) آن‌ها در متون بانکی با استفاده از نظریه‌ی معنا‌شناسی ساختارگرا [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 177-192]
  • مکالمه انگلیسی دیدگاه‌های دانشجویان رشته زبان انگلیسی در مورد کارآمدی تجربه مشترک در ساخت فیلم های کوتاه آموزشی برای درس مکالمه [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 651-667]
  • منابع آموزشی شرایط کنونی آموزش زبان چینی در نپال [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 525-531]
  • من او را دوست داشتم بررسی ترجمه ی الهام دارچینیان از رمان «من او را دوست داشتم» نوشته ی آنا گاوالدا بر اساس نظریه ی وینه و داربلنه [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 145-156]
  • منطقه مجاور رشد تحلیل ریزتکوینی در محیط آموزش زبان خارجی: تأثیر روش‌های تدریس حمایتی استاد و هم-کلاسی در آموزش مهارت خواندن و درک مطلب [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 59-78]
  • مهارت بینافرهنگی ارزیابی کتاب آموزشی DaF kompakt A1-B1 از منظر آموزش مهارت بینافرهنگی از طریق مهارت خواندن، انواع متون خواندنی و تمرینات خوانش متن [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 543-562]
  • مهارت خواندن ارزیابی کتاب آموزشی DaF kompakt A1-B1 از منظر آموزش مهارت بینافرهنگی از طریق مهارت خواندن، انواع متون خواندنی و تمرینات خوانش متن [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 543-562]
  • مهارت نوشتاری ساخت و اعتبارسنجی یک چارچوب نظام‌مند مبتنی بر ژانر برای ارزیابی متون تفسیری زبان‌آموزان ایرانی [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 399-422]
  • مهارت ها نگرش دبیران زبان انگلیسی در مدارس دولتی به صلاحیت حرفه‌ای: بررسی نقش جنسیت و سابقۀ تدریس [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 109-128]
  • مهارت‌های تولیدی یادگیری انگلیسی با اهداف پزشکی مبتنی بر واقعیت مجازی چندنفره: توانش ارتباطی دانشجویان خاورمیانه‌ای [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 267-285]
  • مهارت های یادگیری زبان دیدگاه‌های دانشجویان رشته زبان انگلیسی در مورد کارآمدی تجربه مشترک در ساخت فیلم های کوتاه آموزشی برای درس مکالمه [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 651-667]
  • میان‌فرهنگی بررسی شایستگی میان فرهنگی و جنسیت در کتاب‌های درسی آموزش زبان انگلیسی ایران [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 193-214]

ن

  • نپال شرایط کنونی آموزش زبان چینی در نپال [دوره 13، شماره 3، 1402، صفحه 525-531]
  • نشانه تحلیل گفتمان روایی و بُعد تعاملی کلام در روایت «حسن قناد و ملک ابراهیم» [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 229-243]
  • نشانه‌شناسی" نشانه‌شناسی زبان بدن در رمان «النومُ فی حَقل الکَرَز» اثر «أزهر جرجیس» [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 20-38]
  • نظرات دانشجویان زبان انگلیسی دیدگاه‌های دانشجویان رشته زبان انگلیسی در مورد کارآمدی تجربه مشترک در ساخت فیلم های کوتاه آموزشی برای درس مکالمه [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 651-667]
  • نظریه نشانداری تبیین واج‌شناختی نون وقایه در زبان عربی قرآنی [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 245-266]
  • نظریه یادگیری ساختارگرای اجتماعی دیدگاه‌های دانشجویان رشته زبان انگلیسی در مورد کارآمدی تجربه مشترک در ساخت فیلم های کوتاه آموزشی برای درس مکالمه [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 651-667]
  • نقش های دستوری تمرین حساسیت دستور زبان و درک مطلب: شواهدی از زبان آموزان ایرانی ESP (زبان انگلیسی برای اهداف ویژه) در مقطع کارشناسی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 93-108]
  • نگرش ها نگرش دبیران زبان انگلیسی در مدارس دولتی به صلاحیت حرفه‌ای: بررسی نقش جنسیت و سابقۀ تدریس [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 109-128]
  • نگرش ها بررسی تاثیر ویدئوهای تعاملی بر دانش واژگانی زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در بافت مدارس راهنمایی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 157-175]
  • نمود جنسیتی بررسی شایستگی میان فرهنگی و جنسیت در کتاب‌های درسی آموزش زبان انگلیسی ایران [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 193-214]
  • نوشتار آکادمیک بررسی ساختارحرکتی و خصوصیات متنی قسمت بحث مقالات چاپ شده ی نویسندگان بومی و غیربومی در ژورنال های معتبر [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 1-19]
  • نوشتار در سطح گفتمان نقش بازخورد زبانشناختی و غیر مستقیم در جنبه های گفتمانی متون استدلالی [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 625-650]
  • نون وقایه تبیین واج‌شناختی نون وقایه در زبان عربی قرآنی [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 245-266]
  • نیازها یادگیری انگلیسی با اهداف پزشکی مبتنی بر واقعیت مجازی چندنفره: توانش ارتباطی دانشجویان خاورمیانه‌ای [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 267-285]

و

  • واژگان کلیدی: ارزیابی کتاب آموزشی ارزیابی کتاب آموزشی DaF kompakt A1-B1 از منظر آموزش مهارت بینافرهنگی از طریق مهارت خواندن، انواع متون خواندنی و تمرینات خوانش متن [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 543-562]
  • واقعیت مجازی یادگیری انگلیسی با اهداف پزشکی مبتنی بر واقعیت مجازی چندنفره: توانش ارتباطی دانشجویان خاورمیانه‌ای [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 267-285]
  • ویلیام باتلر ییتس سازوکار ترجمة شعر: مطالعة موردی ترجمة منظوم شعر [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 613-624]
  • وینه و داربلنه بررسی ترجمه ی الهام دارچینیان از رمان «من او را دوست داشتم» نوشته ی آنا گاوالدا بر اساس نظریه ی وینه و داربلنه [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 145-156]

ه

  • همزمان تحلیلی منظورشناختی بر کاربرد راهبرد تلویح در آفرینش گفتمان در ترجمة شفاهی همزمان: بررسی ترجمة گفتمان‌نماها [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 299-316]

ی

  • یادآوری مکتوب تأثیر آگاهی از ساختار متن بر درک مطلب و یادآوری مکتوب متون استدلالی در فراگیران ایرانی زبان انگلیسی [دوره 13، شماره 4، 1402، صفحه 563-578]
  • یادگیری اتفاقی و بدون برنامه ریزی لغات بررسی تاثیر ویدئوهای تعاملی بر دانش واژگانی زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در بافت مدارس راهنمایی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 157-175]
  • یادگیری به کمک کامپیوتر بررسی تاثیر ویدئوهای تعاملی بر دانش واژگانی زبان آموزان انگلیسی به عنوان زبان خارجی در بافت مدارس راهنمایی [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 157-175]
  • یادگیری حمایتی تحلیل ریزتکوینی در محیط آموزش زبان خارجی: تأثیر روش‌های تدریس حمایتی استاد و هم-کلاسی در آموزش مهارت خواندن و درک مطلب [دوره 13، شماره 1، 1402، صفحه 59-78]
  • یادگیری زبان خارجی نقش ترس و اضطراب در فرایند یادگیری زبان های خارجی: بر اساس بررسی میدانی آموزش زبان آلمانی در ایران [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 287-298]
  • یادگیری زبان دوم نقش ترس و اضطراب در فرایند یادگیری زبان های خارجی: بر اساس بررسی میدانی آموزش زبان آلمانی در ایران [دوره 13، شماره 2، 1402، صفحه 287-298]